Tuesday, February 15, 2011

The Down Under

Annyeonghaseyo dan Hello (^_^)
Semalam xsempat nak update the blog. So, hari ini try nak story2 sikit what happen to me  so far. Sekarang aku berada di tempat baru di sebuah negara yang cukup asing pada aku. Aku sekarang menumpang kat tempat pakcik kangaroo & makcik koala. Yup, aku berada di Australia. Which part of Australia???Brisbane yang penah banjir 1 month ago. Luckily my area wasn’t affected by the flood. So, semalam aku selamat landing di airport Queensland. Flied in Mas MH 135 and arrived  around 945pm (Australia time). Before nak terbang tue, aku kena tinggalkan 1 luggage aku. Sebab aku over weight. 42.5kg! Damn...

Sini subuh die pukul 4am. Gosh... camne la aku nak bangun....Rase2 cam xnak tidur jer selagi x pukul 4am. Tapi, so far so good. Hihihi (^o^). This morning, I have to do my new student card, activate my bank account and etc. Just tinggal nak beli new HP J. Jeng2 sini HP die murah. Just buy the line and you will get the HP. So, every month bayar that line jer la... Murah ke??? Malam tadi p belo barang2 dapur. Agak mencabar la. Selalunya kat Malaysia xperlu nak worry2 beli barang die. But it different in here. Kena extra careful tyme pilih barang tue. If not, makan BABI la. Tak terkecuali tyme beli ayam, lembu, kambing etc. Kita xtau camner diorang sembelih binatang tue. Huhuhu... Hari ini member masak. Makan spaghetti. Nak masak p0n susah. Bukan sebab cara memasak tue yang rumit, but kena jaga2 dengan asap2. Kalo fire alarm bunyi, siapkan duit bayar 900++ Aus dollar! Later I show da picture.
Bye2. 

No comments:

Post a Comment