Sunday, February 13, 2011

BEN ASHAARI TANYA .. 1TUBE.MY



Kalo bab komen - mengomen nie, memang favourite aku. Ala2 cam cerita reality show; America's Idol, ANTM, Master Chef dan sebagainya. Sure la kalo komen tue mesti la kena ada pelbagai rasa...kan??? Hihihi... But, since aku nie mulia lagi suci, xmau la komen over2. Sebab?? Aku kena kasi komen jujur kat channel nie :- Santai bersama Ben Ashaari ; video sharing malaysia
Enjoy baca komen kt bawah tue nanti.


Q1: Sila beri pendapat anda mengenai VLOG ( Video Log ) BEN ASHAARI.


Ans: Positive : Vlog Encik Ben memang memuaskan hati. Sebab Encik Ben bercerita pasal how to write effective, fun, and informative blog. Kiranye entri x kosong. Banyak tips for beginner like me yang boleh saya guna. TQ (^o^).
       Negative : Maybe nie 1st tyme, so Encik Ben de bnyk stories nak share that make it too long. Next tyme better make it short and simple. Macam entri Encik Ben.


Q2: Pendapat anda mengenai www.1TUBE.MY dan penambahbaikkan yang boleh anda cadangkan. Jika ada kelemahan, sila beri pendapat anda.


Ans: Secara jujurnye, aku x penah tau p0n kewujudan 1tube.my nie. Semua nie gara2 Encik Ben nak dijemput khas oleh some1 untuk buat Vlog dia. Dari pemerhatian, 1TUBE nie almost da same with Youtube. But, this is Malaysia nyer brand. Bangga siot! (: So, bagusla Malaysia de channel dia sendiri. At least, dapat la kawal dan pantau mane2 channel yang sepatutnye ditayangkan kt orang ramai. Compare to Youtube, aku tengok banyak -ve video jer. If from western, aku faham la, but orang Malaysia sendiri yang suke tayangkan; seks, buli, aksi rempit dan seangkatan nyer. Dengan ade nyer 1tube nie, boleh la rakyat Malaysia nak pamerkan kreativiti mereka dengan sebaik-baik nyer. Sape tau if this channel p0n boleh wat diorang dapat income??? Semua itu kehendak masing2 yerk... :)


Q3: Jika diberi pilihan, apakah anda ingin terlibat dengan projek VLOG ini atau membuatnya sendiri?


Ans: Huhuhu... since soalan nie tanya jika diberi pilih bukan nyer diwajibkan terlibat dengan projek VLOG, aku rase aku x join. Because bercakap2 nie bukan kekuatan aku. Aku suke mik picture dan sampaikan mesej daripada picture2 tue. :) But, kalo de sape2 yang mahukan pertolongan, Insya-Allah aku cuba bantu. Maybe kalo berduet or in group, aku de keberanian untuk join vlog nie. Aku nie suke cakap merapu2 cam ikan kerapu. If Encik Ben nyer Vlog more than 20 minutes, aku probably cakap berjam2. Hihihi...


So, tue la jawapan2 aku untuk segmen Ben Ashaari nie. Harap2 xde komen2 aku menyinggung mane2 pihak; sama ade masih hidup atau sudah meninggal dunia. May Allah bless you Ben Ashaari :).

No comments:

Post a Comment